طراحی و اجرای نما ساختمان

خانه های زیبا نمای جذابی دارند که تأثیر زیادی در تصور افراد از ساختمان می گذارد. اولین چیزی که افراد قبل از ورود به ساختمان  مشاهده می کنند، نمای ساختمان است. نمای زیبا و چشم نواز منجر به افزایش ارزش ملک می شود. یعنی بسیاری از آپارتمان ها و خانه هایی که نمای زیبا دارند، دارای ارزش بیشتری هستند و زودتر از بقیه ملک ها به فروش می رسند. اغلب متریال استفاده شده در طراحی نما، از آجر، سنگ، چوب و شیشه است.

طرح های جدید نما

طرح های ساده برای نما، از آجرنما های قدیمی و آجرهای انگلیسی استفاده میشد اما در حال حاضر، طرح های نما مثل دیگر متریال های ساختمان با تکنولوژی بهبود و زیباتر شده است. امروزه استفاده از آجرهای کرکره ای و سنگ های طبیعی تراورتن در نما یا استفاده از فلاور باکس ها برای قرارگیری گل، می تواند زیبایی نمای ساختمان را بیشتر کند.

عوامل مؤثر در انتخاب نما ساختمان

عوامل و فاکتورهای زیادی در طراحی و اجرای نما مؤثر هستند. یکی از موارد مهم برای انتخاب نما، بودجه کارفرما برای اجرای نما است. مقرون به صرفه بودن متریال و طراحی نما با توجه به منطقه و محله قرارگیری ساختمان متفاوت است. به طور مثال طرح های گران قیمت نما (مثل نماهای رومی) برای مناطق پایین شهر مقرون به صرفه نیست. هزینه های طراحی و اجرای نماهای زیبا، اغلب دارای هزینه های دستمزد و متریال و نبشی کاری زیادی هستند و برای بسیاری از ساختمان ها در مناطق ضعیف توصیه نمی شود. به دلیل اینکه در هنگام فروش، یک محله یا منطقه ای تا یک میزانی کشش دارد. اگر هزینه های بسیار زیادی برای نما یک ساختمان در پایین شهر انجام شود، در هنگام فروش، آن خانه را به هزینه بالا شهر از شما خریداری نمی کنند. اما تا یک میزان هزینه ای برای اجرای نما باعث افزایش میزان ملک شما می شود و مقرون به صرفه است.

اهمیت نوع سنگ در اجرای نما ساختمان

یکی از مهم ترین موارد برای طراحی و اجرای سنگ در ساختمان، دقت به نوع سنگ در اجرای نما است. بسیاری از سنگ ها برای نما مناسب نیست. بسیاری از سنگ ها در برابر نور خورسید، رنگ خود را از دست می دهند. پس محل قرارگیری ساختمان در برابر نورخورشید،  از اهمیت بالایی برخوردار است.سنگ تراورتن عباس آباد از جمله سنگ های خوب برای نما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *