انواع كاغذ ديواری

این مهم است كه در خصوص مرسوم ترین انواع كاغذ دیواری های موجود، در زمان خرید اطلاعاتی داشته باشید. اساساً كاغذ دیواری هایی كه دارای پوشش وینیل هستند بادوام ترین انواع كاغذ دیواری ها شمرده می شوند. این مدل از كاغذ دیواری ها همچنین قابل شست وشو و ضد آب هستند. همین گونه از كاغذ دیواری خود به دو مدل تقسیم می شود:مدل اول در قسمت پشت كاغذ دیواری دارای لایه ای از وینیل است و مدل دوم دارای لایه ای از وینیل در قسمت روی كاغذ دیواری است كه مسلما مدل دوم ماندگاری بیشتری دارد. مدل نخست قابل شست وشو و ضد آب است و راحتتر از روی دیوار كنده می شود. بدین ترتیب مدل دوم كاغذ دیواری ها دارای پوشش وینیل، می توانند مناسب ترین مورد برای انتخاب باشند.

نکات طلایی انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

در این مطلب قصد داریم نکاتی مهم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین طرح و رنگ کاغذ دیواری را برای پذیرایی خانه انتخاب کنید. اولین موردی که بایستی بدان توجه کنید، توجه به رنگ سایر وسایل منزل است.

هماهنگ بودن رنگ کاغذ دیواری با سایر وسایل منزل زیبایی خانه ی شما را دو چندان می کند.

انواع طرح کاغذ دیواری وجود دارد ولی بهتر است چنانچه شما فردی با روحیه ی تنوع طلبانه هستید طرح های خاص و شلوغ را انتخاب نکنید و به سراغ طرح های ساده تر که از مد نمی افتند بروید. زیرا طرح های خاص سریع تر از بقیه ی طرح ها می تواند شما را خسته کند و وادار به تغییر مدل و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی کند.

گزینه ی بهتری که ما به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب ترکیبی از کاغذ دیواری های ساده و طرح دار است، شما می توانید بخش هایی از خانه ؛ عموما پشت میز تلوزیون و یا کنج ها را طرح دار انتخاب کرده و برای دیوار های اصلی از طرح های ساده استفاده کنید.

کاغذ دیواری با طرح های عمودی و راه راه باعث می شود دیوار بلندتر و سقف مرتفع تر به نظر برسد.

کاغذ دیواری پذیرایی با خطوط شکسته یا نقوش تیز و هندسی انرژی، هیجان و پویایی فضا را بیشتر می کند.

برای اینکه دکوراسیون پذیرایی شما دارای فضایی آرام باشد، طرح کاغذ دیواری باید کوچک و کمرنگ باشد و رنگ ملایم آن فضا را آرامش ببخشد.

طرح های افقی در کاغذ دیواری باعث می شود با خطای دید در پهن شدن دیوار ،فضا وسیع تر و بزرگتر به نظر برسد. سقف در این حالت کوتاه تر دیده می شود.

استفاده از رنگ های گرم در کاغذدیواری پذیرایی باعث می شود فضای ایجاد شده صمیمیت و دلنشینی بیشتری داشته باشد و در مهمانی، افراد رابطه بهتری با هم داشته باشند.

رنگ هایی مانند سبز و آبی باعث حس تازگی و خنکی در دکوراسیون پذیرایی می شود. در فضاهای کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید تا گرفتگی و تنگ شدن پذیرایی بوجود نیاید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری باید به آن توجه نمایید هماهنگی کاغذ دیواری پذیرایی با کفپوش است. اگر کفپوش پذیرایی شما ساده است بهتر است از کاغذ دیواری ها با طرح گلدار و شلوغ استفاده کنید. اگر کفپوش پذیرایی شما طرح دار و شلوغ است انتخاب کاغذ دیواری ها با طرح ساده برای منزل شما می تواند بهترین ایده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *